ZINmobile (mobiele personenalarmering)

Altijd en overal hulp inschakelen

Met de ZINmobile kunt u langer zelfstandig thuis wonen. Dit geeft u bewegingsvrijheid en gemoedsrust. Mocht er iets gebeuren, dan is hulp altijd dichtbij. Waar u ook bent! Stel, u valt of wordt onwel, dan drukt u de alarmknop in. Deze maakt contact met de alarmcentrale. De medewerker van de alarmcentrale vraagt uit wat er is en schakelt zo nodig hulp. Hij/zij kan zien waar u zich bevindt. Bent u in uw eigen huis of tuin, dan wordt indien nodig De Blije Borgh ingeschakeld.

Ook buiten uw eigen woning kunt u gebruik maken van het alarm. In dat geval wordt echter niet De Blije Borgh ingeschakeld, maar worden uw contactpersonen door de alarmcentrale gebeld.

Er is ook een mogelijkheid om een signaal aan uw contactpersonen te geven wanneer u zich buiten een vooraf afgesproken gebied bevindt, de zogenaamde veilige zone.

Om de opvolging goed te kunnen verzorgen is het noodzakelijk dat u binnen het werkgebied van De Blije Borgh woont. Dit is alleen in Hendrik Ido Ambacht.

Voor ZINmobile is geen installatie nodig

In de ZINmobile zit een simkaart. U heeft om de alarmering te kunnen gebruiken dus geen vaste telefoon- of internetaansluiting nodig. De alarmering wordt klaar voor gebruik geleverd. Dat maakt dat installatie eigenlijk overbodig is. Als u het prettig vindt, kan er een medewerker van Zinnovators bij u langskomen voor uitleg en het maken van een proefalarm.

Hoe werkt het alarm?

Bent u bijvoorbeeld gevallen, dan kunt u door de alarmknop (SOS knop aan de voorkant van de zender) stevig in te drukken een alarm maken. Het alarmapparaat geeft een geluidsignaal af en begint licht te trillen. Er wordt dan een verbinding gemaakt met de alarmcentrale. De medewerker van de alarmcentrale vraagt uit wat de reden van alarmeren is. Zij geven dit door aan De Blije Borgh of uw contactpersonen en indien nodig wordt meteen een ambulance gebeld.

Wanneer er geen spreekluisterverbinding tot stand komt en u bent thuis, belt de medewerker van de alarmcentrale u op het opgegeven telefoonnummer. Bij geen gehoor, wordt De Blije Borgh ingeschakeld. Buitenshuis worden uw contactpersonen ingeschakeld.

Is de hulp in gang gezet, dan sluit de medewerker van de alarmcentrale de alarmoproep automatisch af. U hoort de melding: Wij verbreken nu dit gesprek”. U hoeft hier zelf niets aan te doen. Het alarm is gereed voor een volgende melding.


Aandachtspunten gebruik alarmering:

  • Na aanmelding voor alarmering maakt een zorgmedewerker van De Blije Borgh een afspraak met u om de huissleutel op te halen en eventueel aanvullende informatie te vragen. Hierna wordt door Zinnovators uw alarmapparaat opgestuurd en is het alarm bij ontvangst meteen geactiveerd.

  • De batterij gaat, indien volledig opgeladen, 3 tot 5 dagen mee. Wij adviseren u echter om dagelijks op een vast moment van de dag uw apparaat op te laden. Doe dit bijvoorbeeld ’s nachts door hem in de oplader op uw nachtkastje te plaatsen.
    Als de batterij een te laag niveau heeft, krijgen de contactpersonen hierover een e-mail. Uiteraard alleen wanneer de contactpersenonen een e-mailadres hebben doorgegeven.

  • Zorg dat u het alarm altijd binnen handbereik heeft. Leer uzelf aan om wanneer u ’s nachts uw bed verlaat uw alarm mee te nemen.
  • Wij adviseren u maandelijks een proefalarm te maken, zodat u goed weet hoe te handelen in geval van nood. Neem als vast moment een dag in de maand naar keuze. Om overbelasting van de alarmcentrale adviseren wij u uw geboortedag hiervoor te gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer uw verjaardag op 24 oktober is, dan maakt u elke 24ste van de maand een proefalarm.

Kosten:

Omschrijving

Bedrag

Opmerkingen

Administratie- en verzendkosten

€ 29,95

Eenmalig aan Zinnovators

Huur van het alarmapparaat, het gebruik van het online portaal voor uw contactpersonen en de aansluiting bij de alarmcentrale

€ 22,50

Maandelijks aan Zinnovators

Professionele alarmopvolging

€ 15,50

Maandelijks aan De Blije Borgh

   

Optie: Uitleg en maken proefalarm door medewerker Zinnovators

€ 88,50

Hiermee komen de administratie- en verzendkosten van €29,95 te vervallen.

Alarmapparaat defect door eigen toedoen of kwijt

€ 149,95

Eenmalig aan Zinnovators

 

Om te weten of u in aanmerking komt voor een vergoeding via uw zorgverzekeraar dient u zelf contact met verzekeraar op te nemen. Dit is volledig afhankelijk van uw persoonlijke situatie, welk pakket u heeft bij de zorgverzekering en wat uw medische situatie is.

Opzegging 

U gaat een overeenkomst aan voor tenminste één jaar. Hierna is het abonnement maandelijks opzegbaar. In geval van overlijden of  verhuizing naar een verzorgingstehuis, heeft de mogelijkheid om het per direct op te zeggen. De maand waarin u opzegd betaalt u altijd volledig Heeft u het abonnement opgezegd, dan moet het apparaat en de oplader aan Zinnovators geretourneerd worden.

Wijziging doorgeven of heeft u een vraag? 
Als u een wijziging wilt doorgeven in uw situatie die betrekking heeft op de ZINmobile, dan kunt u deze doorgeven via deze website: https://zinnovators-deblijeborgh.nl/wijziging-doorgeven/ . Zinnovators is op werkdagen tussen 09:00u – 17:00u ook bereikbaar op het telefoonnummer 030- 31 00 421. U kunt ook een e-mail sturen naar support@zinnovators.nl

Over ons bedrijf

Langer zelfstandig thuis wonen, op een veilige manier. Dankzij intelligente technische oplossingen kunnen ouderen steeds langer hun mobiliteit en zelfstandigheid behouden. Mobiele alarmering, slimme woningtoegang en leefstijlmonitoring vergroten de wereld van iedereen die zorg nodig heeft. kijkt u ook eens op www.zinnovators.nl

Advies

We adviseren zorginstellingen over zorgproducten en -diensten die echt iets toevoegen. Innovatiemanagers nemen bijvoorbeeld contact met ons op omdat gebruikte zorgoplossingen verouderd zijn en alle nieuwe oplossingen gouden bergen beloven. Wij scheiden het kaf van het koren en komen met een waardevol advies.

Installatie en implementatie

Vaak stranden innovaties in de implementatiefase. Zinnovators weet dankzij jarenlange ervaring hoe het wel moet. Ons team installeert zorgoplossingen op locatie in het hele land en draagt zorg voor een stabiele werking. Schakel Zinnovators in voor installatie door een van onze toegewijde service medewerkers en ervaar  de gemoedsrust door onze begeleiding en support.

Service & support

Zinnovators biedt een totaalpakket van advies tot en met duurzaam gebruik. Wij zorgen dat het werkt en blijft werken en bieden 24/7 ondersteuning. Met preventief onderhoud waarborgen we de stabiliteit van geïnstalleerde technische systemen. Wij zijn bovendien betrokken bij brancheorganisatie WDTM waarin ketenpartners samenwerken om onder andere de kwaliteit van woonzorgtechnologie te verbeteren. Zo kunnen we betere oplossingen aanbieden en excellente service verlenen.